Τετάρτη 12 Μαρτίου 2008

Υποχθόνιος interview...

Ο Υποχθόνιος μιλάει στο hiphop.gr για την αποτυχημένη προσπάθεια των ΖΝ να κυκλοφορήσουν τον πολυαναμενόμενο "Δεύτερο Τόμο" και εντοπίζει τις αιτίες που οδηγήθηκε το group σε αδιέξοδο. Επίσης μιλάει για τα εσωτερικά προβλήματα των Ζωντανών Νεκρών, την αδικημένη θέση που ήταν όλα αυτά τα χρόνια λόγω απόστασης και τον ρόλο του Ηχοκράτορα.

2 χρόνια μετά την τελευταία σου συνέντευξη στο hiphop.gr. Πως άλλαξε ο Υποχθόνιος από τότε;
Απλά μεγάλωσε πιο πολύ ο Υποχθόνιος. Δεν άλλαξα κάτι σε αυτά που πίστευε. Σκέφτομαι πιο πολύ τον στίχο, ενώ παλιότερα επικεντρωνόμουν στο flow. Και τώρα προσέχω φυσικά το flow μου, αλλά πλέον κοιτάω να βάζω από πάνω και προσεγμένο στίχο.

Σε τι φάση σε πετυχαίνουμε τώρα;
Έχω κατέβει μόνιμα στην Αθήνα για να ασχοληθώ με αυτό που αγαπάω, το ραπ. Στην αρχή είμαι αναγκασμένος να κάνω κι άλλες δουλειές μέχρι να φτάσω εκεί που θέλω. Το ραπ θέλω να το κάνω και επάγγελμα, αλλά σιγά-σιγά να βγεί αβίαστα. Θέλω να κάνω κάτι καλό στο ραπ και αν βγει και κάτι no problem, δεν πάμε όμως για αρπαχτή.

Αφού κατέβηκες Αθήνα για να προχωρήσεις στο ραπ σημαίνει ότι στα Σιάτιστα ήσουν πολύ περιορισμένος, σωστά;
Πράγματι, ήμουν με δεμένα χέρια. Ο μόνος τρόπος να κρατάς επαφή είναι από το internet, αν μπεις στο hiphop.gr για να μάθεις τι παίζει ή αν σε πάρει κάποιος τηλέφωνο να σου πει κάτι σημαντικό που έγινε στην φάση μας. Τίποτα άλλο. Τα ραπ εγώ τα έγραφα, εγώ τα άκουγα!

Γιατί δεν κατέβηκες πιο νωρίς;
Τώρα νιώθω έτοιμος. Μπορούσα να βγάλω CDs αλλά τώρα δεν θα με εξέφραζαν καθόλου. Θα τα άκουγα και θα σκεφτόμουν «εγώ τα έλεγα αυτά;». Οπότε καλύτερα που δεν τα βγαλα και τώρα που έχω φτάσει σε ένα στάδιο ωρίμανσης, στο ραπ μιλώντας πάντα, θα ακούω τα κομμάτια μου μετά από 5 χρόνια και θα με εκφράζουν ακόμα. Τώρα πλέον δεν μπορώ να γράψω «βγαίνω απ? το Μετρό και μπαίνω στα υπόγεια κελιά». Μπορώ να το κάνω σαν νουβέλα, σαν ένα παραμυθάκι, μια τριλογία. Τώρα όμως η ζωή μου έχει αλλάξει, η ζωή είναι αγώνας, τρέξιμο. Είναι καθιέρωση στον χώρο μου. Για να το πω πιο απλά, θέλω να το κάνω πιο επαγγελματικά. Όμορφο επαγγελματισμό, όχι να εκμεταλλευτώ, μην το παρεξηγήσουν μερικοί που τρομάζουν όταν ακούν την λέξη αυτή. Φοβούνται να το σκεφτούν ορθά γιατί δεν είναι επαγγελματίες.

Έχεις φτάσει και σε μια ηλικία που δεν είσαι πια για παιχνίδια.
Ε βέβαια. Όταν έρχεται κάποιος και σου ζητάει να πας στην Δράμα για live και των ρωτάς «πόσα δίνεις» και απαντάει απορημένος «τι, θες και λεφτά» ? μπορείς να καταλάβεις που βρισκόμαστε στην Ελλάδα. Ψυχικά για την μάνα σου θα κάνω; Δεν γίνονται αυτά. Όχι πως δεν έχω κάνει και τέτοια, μια ζωή ψυχικά κάνω και το ξέρουν όλοι αυτό.


Εφόσον τα rap σου προ διετίας δεν σε εκφράζουν πια, πως είσαι σίγουρος ότι τα σημερινά σου ραπ θα σε εκφράζουν μετά από δύο χρόνια;
Με εκφράζουν και τα παλιά rap, για την εποχή τους καλά ήταν. Απλά τώρα έχω μάθει περισσότερες λέξεις.

Αυτό είναι και μια αυτοκριτική για το περιεχόμενο των παλιών σου στίχων;
Είναι καλό μέσα από στίχους να πιάνεις τον ευατό σου λάθος, γιατί αυτό σημαίνει ότι οι στίχοι αυτοί ήταν αληθινοί. Δηλαδή όπως είπα και πριν, όταν έγραφα ότι θέλω να βγω απ? το Μετρό, ήμουν φαντάρος εκείνη την εποχή και ένιωθα αυτή την πίεση οπότε ήθελα να βγω σαν τους αρουραίους/φευγαλέους.

Φαντάζομαι όμως ότι θα υπήρχαν και φανταστικές ιστορίες.
Εννοείται, καταρχήν ο MC πρέπει να καταλάβει ότι είναι ηθοποιός. Δηλαδή παίρνει έναν ρόλο σε κάθε κομμάτι, μπορεί να γράψει ότι είναι ο Θεός. Δηλαδή ο Jim Carrey που παίζει στην ταινία «Θεός για μια βδομάδα» είναι στην πραγματικότητα Θεός; Το ίδιο ισχύει και για τους MC. Είναι γενικά μια τέχνη. Εννοείται ότι θα αντλήσεις στοιχεία και απ? την πραγματική σου ζωή, το ίδιο γίνεται και στις ταινίες. Το ραπ όπως και η ζωή ολόκληρη είναι σαν ένα σενάριο. ΟΚ πες ότι γράφεις τι πέρασες στην ζωή σου, όμως τελικά η ζωή είναι αληθινή?;

Και τι είναι τελικά το ραπ;
Είναι ο πιο άμεσος τρόπος έκφρασης. Δεν έχει σχέση με την ποίηση, το μόνο κοινό στοιχείο τους είναι οι ρίμες. Δηλαδή όσοι λένε «δεν έχω flow αλλά τουλάχιστον έχω καλούς στίχους» καλύτερα να γράψουν βιβλίο, χωρίς να βάλουν μουσική. Για παράδειγμα ο Ominus που έχει ωραίους στίχους, καλύτερα να βγάλει βιβλίο. Και ακούς το ίδιο πράγμα συνέχεια, μιλάει μιλάει μιλάει. Λίγο τσαχπινιά ρε συ, παίξε με τις νότες. Γι? αυτό σου λέω δεν έχω αλλάξει απ? την τελευταία συνέντευξη στο hiphop.gr, θυμάσαι τότε σου έλεγα για τον Busta Rhymes και τους υπόλοιπους που έχουν φωνάρες, τραγουδάνε κανονικά. Γι? αυτό και ραπάρουν με τόση ευκολία, γιατί για να πιάσεις flow πρέπει να ξέρεις να τραγουδάς. Δεν πιάνεις ένα ?λα? απ' την αρχή ως το τέλος του κομματιού. Δεν πιάνεις μια ομοιοκαταληξία για παράδειγμα σε ?αν και την βγάζεις μέχρι τέλος και νομίζεις ότι έχεις πιάσει flow. Θέλει να έχεις και φωνή. Αν δεν έχεις ούτε φωνή, μετά το μόνο που σε σώζει είναι να έχεις γαμάτο styl.

Image εννοείς;
Όχι, έχουν διαφορά αυτά τα δύο. Παράδειγμα για να καταλάβεις, ο RZA δεν έχει flow αλλά το στιλ του σε καθηλώνει, λες όντως θα βγει φάντασμα! Ή ο MethodMan αν ακούσεις τα τελευταία του, δεν έχει καμιά εξέλιξη στο flow αλλά το στιλ του είναι πάντα κάτι το διαφορετικό. Όταν ραπάρει ξέρεις ότι είναι MethodMan γιατί έχει μοναδικό styl.

Πως σου φαίνεται που θα συμμετέχεις στο φετινό DMC;
Αυτές οι διοργανώσεις σαν το DMC ανέβαζαν ανέκαθεν το επίπεδο της σκηνής. Θυμάμαι και στην Θεσσαλονίκη που γινόντουσαν παλιά τα DMC, πάντα τις επόμενες μέρες ο κόσμος μιλούσε συνέχεια γι? αυτό. Και παρόλο που είναι διαγωνισμός για DJs, έβγαλε και MCs! Δηλαδή εμένα σκηνικά με είδαν στην Θεσσαλονίκη στο DMC για πρώτη φορά. Μου φαίνεται πρέπει να γίνει και DMC για MCs (γέλια)! Θέλω να πω και συλληπητήρια στον Παντόγλου, ο άνθρωπος προσπαθούσε να το κάνει σωστά αλλά του έβγαινε πιο ντίσκο επειδή ήταν λίγο παλιός. Αλλά ο άνθρωπος δεν υπάρχει πλέον οπότε δεν μπορώ να μιλήσω γι? αυτόν, συλληπητήρια και πάλι στην οικογένεια του.

Το κενό του έρχεται να το αναπληρώσει ο Sparky-T;
Ο Sparky είναι μέσα στα πράγματα, έχει περάσει απ? όλα τα groups, είναι έμπειρος DJ, έχει παίξει και στο παγκόσμιο DMC. Ξέρει τι κάνει λοιπόν. Ξέρει την βελόνα, τον γυρνάει τον δίσκο (γέλια)! Είναι χρόνια στο κουρμπέτι, από τις αρχές του ?90 με το «Τελευταίο Θρανίο» στο Mega, μέχρι τώρα είναι ανελλιπώς μέσα στα πράγματα. Είναι ο πλέον γνώστης και πιστεύω ότι θα είναι το καλύτερο DMC απ? όλες τις χρονιές, γι? αυτό και δέχτηκα αμέσως την πρόσκληση για να παίξω. Αν λάμβανα υπ? όψιν μόνο τις προηγούμενες διοργανώσεις θα το σκεφτόμουν πολύ καλά, αλλά όταν άκουσα ποιοι το διοργανώνουν δέχτηκα. Πιστεύω ότι θα είναι το καλύτερο event της χρονιάς, ακόμα κι αν έρθουν ξένοι MCs για συναυλία.

Πιστεύεις ότι οι Θεσσαλονικείς στεναχωρέθηκαν λίγο που θα γίνει φέτος στην Αθήνα το DMC;
Καλά είναι να γίνεται μια χρονιά Αθήνα και μια χρονιά Θεσσαλονίκη. Ή ακόμα και σε άλλες πόλεις, μπορούν να το κάνουν και Πάτρα, Βόλο, Λάρισα. Να οργανωθεί κάπως να πηγαίνουν λεωφορεία ώστε να έρθουν σε επαφή ο κόσμος και να γίνει ένας όμορφος θεσμός ώστε να μη δυσανασχετεί κανείς.

Το θέμα με τους κριτές;
Πρέπει να το προσέξουν γενικότερα. Πρέπει να καταλάβουν ότι και ο DJ είναι όπως ο MC, δηλαδή πιάνει flow. Το ίδιο πράγμα είναι, απλά ο ένας χρησιμοποιεί το στόμα και ο άλλος το χέρι. Πρέπει λοιπόν οι κριτές να ψυχολογήσουν τους διαγωνιζόμενους. Έχουν γίνει και αδικίες στο DMC, μη κρυβόμαστε. Θυμάμαι πριν μερικά χρόνια νίκησε ένας τύπος που δεν τον βλέπω πουθενά τώρα και άφησε πίσω μερικούς DJs που γαμάνε αυτή τη στιγμή.


Πως βλέπεις γενικότερα την προσπάθεια αναβίωσης του ελληνικού DMC ώστε να αποκτήσει την χαμένη του αίγλη;
Σίγουρα. Θα γίνει πιο international η όλη φάση, σαν το Battle of The Year.

Μιλώντας για χαμένη αίγλη, μου έρχονται στο μυαλό οι ΖΝ. Κάνω λάθος;

Τι να σου πω εγώ; Ρώτα τον Τάκι Τσαν και τον Μηδενιστή. Εγώ ΖΝ είμαι. Αυτοί οι δύο δεν τα βρίσκουν μεταξύ τους μουσικά.

Τόσες ανακοινώσεις για επανένωση των ΖΝ έμειναν ανεκπλήρωτες. Τι πήγε πάλι στραβά;
Επανένωση άλλοι λέγαν, εγώ δεν είπα τίποτα. Εμένα τον Καταχθόνιο και τον Χαρμάνη βγάλτε μας απ'έξω απ'αυτή τη φάση. Άλλοι κανονίζουν όπως γινόταν δηλαδή πάντα. Εμείς όταν μας φώναζαν, δεν υπολόγιζα ούτε δουλειές ούτε απόσταση, αμέσως κατέβαινα. Ενώ αν δεν μπορούσα απ'την πλευρά μου και τους ζητούσα να αλλάξουμε ημερομηνίες, ποτέ δεν γινόταν τίποτα. Όποτε τους γκάβλωνε γράφαμε.

Δεν είναι παθητική αυτή η στάση όμως;
Ναι, όμως έχω το γνώθι σ' εαυτόν. Ξέρω το ραπ μου, ξέρω ποιος είμαι και ας είναι παθητική αυτή μου η στάση. Ποτέ δεν επηρέασα το group βάζοντας λόγια ή λέγοντας κάτι κακό. Κι ας έχω δει μερικά κακά πράγματα απ? αυτά τα άτομα. Ποτέ δεν βγήκα να τα πω δημόσια γιατί τους θεωρώ οικογένεια. Αυτοί έχουν πει για μένα. Δεν πειράζει. Και με τον αδελφό μου μαλώνουμε, έτσι το βλέπω.

Γιατί βιαστήκατε να ανακοινώσετε για πολλοστή φορά κάτι πριν το σιγουρέψετε;
Έλα ντε; Εμείς έχουμε το εξής κακό. Όταν έρθει μια απ' αυτές τις σπάνιες στιγμές και βρεθούμε μαζί και οι 5, αν βρούμε μια άκρη πεταγόμαστε αμέσως απ'τη χαρά μας. Δεν μπορούμε να κρατήσουμε μυστικό και τρέχουμε απ'τον ενθουσιασμό μας να το πούμε σε όλους, όπως όταν βρεις μια καλή δουλειά το λες σε όλους τους φίλους σου. Πριν γίνει όμως η «δουλειά». Αυτά τη διάρκεια που επικρατεί ο ενθουσιασμός. Μετά όταν κοπάσει λίγο αυτή χαρά, αρχίζουν τα τηλέφωνα: «α τελικά να το κάνουμε λίγο έτσι;» ή «να βάλουμε κι αυτό να το κάνουμε διαφορετικά» πάνω στον ήχο ή στα ραπ και πάει λέγοντας, οπότε καταλήγουμε τελικά να μη συμφωνούμε σε τίποτα και το θέμα μπλοκάρεται.

Επειδή είπες για ήχο, έπαιξε κάποιο ρόλο και ο Ηχοκράτορας σ'αυτό το θέμα;
Έπαιξε κι αυτός τον ρόλο του. Οι ΖΝ είναι κανονικά 5, αλλά μέσα στα ποσοστά σαν διεύθυνση παραγωγής ήταν ανέκαθεν και ο Ηχοκράτορας. Εγώ αυτό δε το ξερα, τώρα πρόσφατα το έμαθα! Κανονικά δηλαδή θα έπρεπε να λέμε 6 ΖΝ. Δεν ξέρω τι ήθελε ο Βαλάντης από μας, τώρα σιγά-σιγά ξετιλύγονται όλα. Μπορεί και να μην ήθελε τίποτα ο άνθρωπος και να έκανε την γκάβλα του μόνο, δεν ξέρω. Πάντως είναι απ? τους καλύτερους παραγωγούς. Έχει μυαλό δηλαδή αλλά δε ξέρω, βαριέται τι κάνει;

Εκείνον τον ενθουσιασμό για τον οποίο μίλησες ο Ηχοκράτορας δεν τον είχε να πορωθεί κι αυτός να βγάλετε όλοι μαζί τον Δεύτερο Τόμο;
Άλλο ενθουσιασμός και άλλο αγάπη. Ο ενθουσιασμός φεύγει, του Ηχοκράτορα απ' το 97 μέχρι σήμερα μπορεί να του φυγε. Εμένα όμως ο ενθουσιασμός δεν μου έφυγε, ξεκίνησε έτσι και μετά έγινε αγάπη για τους ΖΝ. Εγώ τον έβλεπα πάντα σαν ένα άτομο που απλά μας βοηθούσε, δεν τον είδα ποτέ σαν μέλος των ΖΝ. Ακόμα και στις συναυλίες που έπαιζε σαν DJ μας, δεν τον ένιωθα. Ούτε και αυτός βέβαια ένιωθε εμένα. Καμία σχέση εγώ με τον Βαλάντη. Πάντα ένιωθα ότι κάτι θέλει, ότι κάπου αποσκοπεί, δεν τον είδα σαν κάτι παραπάνω?

Πριν όμως μιλούσες για επαγγελματισμό. Δεν θα έπρεπε κι αυτός σαν επαγγελματίας να αποσκοπεί κάπου;
Εννοείται πως ενεργούμε επαγγελματικά σαν ομάδα προς τους έξω. Μεταξύ μας όμως επαγγελματισμό; Πρέπει να λέμε και κάτι παραπάνω. Ή να είμαστε 5 και να πετάγετε διευθυντής παραγωγής ξέρω γω ή τι σκατά ήταν και να λέει «αυτόν τον ήχο θα κάνετε αν θέλετε Δεύτερο Τόμο, θα κάνετε Nu Metal». Ε δεν γίνεται να πετάγεσαι ρε φίλε αν θέλεις να κάνουμε πάλι κάτι πρωτοποριακό.


Άρα λοιπόν κολήσατε στο ποια μορφή θα έχει το νέο σας στιλ γενικότερα; Ενώ εσείς θέλατε μια μορφή πάνω κάτω έτσι όπως σας είχαμε συνηθίσει ενώ ο Βαλάντης ήθελε Nu Metal ώστε να κάνει πάλι το μπαμ.
Εμείς θέλαμε πάλι εξέλιξη πάνω στο ραπ. Δηλαδή κάτι καινούριο πάνω στο ραπ που το καινούριο αν πάρουμε παράδειγμα απ? την Missy Elliott και τον Timbaland δεν είναι τίποτε άλλο απ? το παλιό. Για μένα καινούριο θα ήταν να πιάναμε ένα στιλ 80s, πιο χορευτικό πιο breakdance για παράδειγμα, παρά να το γυρίσουμε και να κάνουμε μπαμ με κιθάρες. Σ? αυτό ήμουν εντελώς αντίθετος γιατί τα στοιχεία μου εμένα είναι μέσα στο funk, την βαβούρα την σιχαίνομαι. Κάνεις τον ήχο των 80s μέσα στο 2005 και γαμάς, παράδειγμα φέρνω, δεν λέω να κάναμε αυτό συγκεκριμένα. Δεν θα κάνεις τους ΖΝ άλλο είδος μουσικής για να κάνουν μπαμ. Τι λες ρε φίλε; Από πίσω τρεις γενιές MCήδων έχουν ακούσει και έχουν μάθει να κάνουν ραπ. Άσε που τώρα οι ίδιοι τους βγαίνουν και μας κράζουν, ξέρω άτομο που χτυπιόταν από κάτω όταν κάναμε συναυλία και συμπλήρωνε τις ρίμες μου όταν δεν θυμόμουν τα ραπ μου. Τώρα μου έχει συγκρότημα και κράζει και είναι οι φίρμες. Εντάξει, μη τα ξεχνάμε αυτά, τουλάχιστον σεβασμός.

ΟΚ ακόμα και έτσι να ήταν, εσείς ήσασταν 5 και ο Ηχοκράτορας 1. Είχε τόση βαρύτητα η γνώμη του που να μπλοκάρει το όλο εγχείρημα;
Πιστεύω πως ο Ηχοκράτορας επηρεάζει πολύ τον Τάκη. Ο Τάκι Τσαν είναι ψυχή, αν ήταν ανεξάρτητος όπως ήμασταν κάποτε. Θυμάμαι κατέβαινα Αθήνα και ο Ηχοκράτορας ασχολιόταν μόνο με τους TXC γιατί μόνο αυτούς πίστευε, εμείς ήμασταν κάτι περιθωριακό γι' αυτόν. Ο Τάκης όμως πάντα πίστευε ότι θα τους γαμήσει τους TXC και όταν έβγαλε τον δίσκο «Ρίμα για Χρήμα» το απέδειξε. Ο Τάκης ήταν γαμώ τα άτομα. Τώρα είναι σε άλλη φάση, έχει οικογένεια, δεν είναι ο Τάκης που ήξερα.

Και πάλι ως πλειοψηφία μέσα στο γκρουπ που δεν ήθελε το nu metal, δεν μπορούσατε να απαιτήσετε να γίνει αυτό που θέλουν οι περισσότεροι;
Δεν ήθελα να πιέσω κανέναν. Αν δεν θέλουν και οι 5 δεν βγαίνει δουλειά. Δεν πάει με πλειοψηφία. Να είμαστε δηλαδή οι 4 που γαμάμε και ο ένας να μη του βγαίνει; Θα βγει μετά στραβός όλος ο δίσκος. Όπως τα σόλο, δεν βλέπεις καμιά εξέλιξη. Μόνο το «Ρίμα για Χρήμα» και το «Μεγάλος Ήρωας» ήταν καλά σολο. Τώρα το Σχολείο και το καινούριο του Μηδενιστή, δεν βλέπεις καμιά εξέλιξη πάνω στο ραπ. Που το «Ρίμα για Χρήμα» βγήκε σε λάθος εποχή, κανονικά τώρα ήταν η κατάλληλη στιγμή να κυκλοφορήσει. Λάθος εποχή όμως είναι και ο σημερινός Τάκι Τσαν. Αν έβγαινε τώρα θα έκανε όσα περίμενα απ? τον Τάκη, γιατί ήμουν fan του Τάκη.

Ο Χαρμάνης τι έλεγε για όλα αυτά;

Πάντα συμφωνούμε, μιλάμε καθημερινά στο τηλέφωνο. Συζητάμε και αναρωτιόμαστε μαζί «που το πάει ο άλλος;». Ο Χαρμάνης είναι πάντα καθαρός, δεν παίζει παιχνίδια, αν διαφωνούσε θα μου το λεγε κατευθείαν. «Τι Nu Metal και μαλακίες» λέγαμε μαζί με τον Χαρμάνη.

Οπότε επικρατεί ένα σχίσμα στους ΖΝ;
Ναι, μεγάλο. Μακάρι να μην υπήρχε. Δηλαδή αν πει σήμερα ο Τάκης και ο Μήδε ναι, φοβάμαι μη πούμε οι υπόλοιποι 3 όχι. Αφού μας σπάσαν τα νεύρα αυτοί οι δύο, μιλώντας πάντα επαγγελματικά στο group. Τη μια έτσι την άλλη αλλιώς. Επειδή ξέρω και τις δύο πλευρές καλά, όντως δεν μπορούν να τα βρουν μεταξύ τους, είναι άλλη φάση ο ένας και άλλη φάση ο άλλος. Υπάρχει θέμα εγωισμού και αλλαζονίας και στους δύο. Ίσως επειδή αυτοί οι δύο δημιούργησαν τους ΖΝ, μπορεί να παίζει και υποσυνείδητα θέμα αρχηγού μέσα στο συγκρότημα. Εγώ βέβαια δε το σκέφτηκα ποτέ αυτό το πράγμα, δεν με ενδιαφέρει καθόλου.


Ο Μηδενιστής σε είχε κατηγορήσει σαν τον μεγαλύτερο ψεύτη του κόσμου. Δεν σου κακοφάνηκε αυτό;
Εμπορικό τρικ ήταν αυτό. Συνενοηθήκαμε μαζί και του λέω βάλτο δεν πειράζει. Ας έρθει κάποιος να μου πει ότι δεν είπε ποτέ ψέμματα στη ζωή του ή ότι δεν έκανε ποτέ εμπορικές κινήσεις και εγώ θα του βάλω φωτοστέφανο. Ας έρθει και ο Μηδενιστής να τους βάλω φωτοστέφανο και όλοι να λένε ότι εγώ είμαι ο μεγαλύτερος ψεύτης ενώ όλοι οι άλλοι είναι άγιοι. Δεν του κρατάω βέβαια κακία, κάθε μέρα μαζί είμαστε με τον Μήδε. Δεν πειράζει, κοιτάω μπροστά, είμαι μεγαλόψυχος και δεν με αγγίζουν αυτά.

Είπες κοιτάς μπροστά. Μίλησε μας για τα προσωπικά σου δισκογραφικά σχέδια.
Θέλω να βγάλω σόλο. Δεν γουστάρω καθόλου την FM Records, θέλω να τους κράξω. Θα βγάλω τώρα ένα CD με συμμετοχές γαμάτες και κανεις δεν θα μου πει όχι μόλις ακούσουν την δουλειά. Ήδη έχω μιλήσει με ορισμένους MCs και έχουμε συμφωνήσει. Ο δίσκος αυτός θα έχει 24 κομμάτια και θα λέγεται «24 ώρες», επειδή κάθε track θα περιέχει το κατάλληλο κομμάτι για την αντίστοιχη ώρα. Θέλω να το κάνω ανεξάρτητα και να το βάλω μια συμβολική τιμή, ίσως όχι τα 4 που είπα στο φορουμ σας, υπολογίζω στα 10 ευρώ με εξώφυλλα προσεγμένα. Μετά αν κάποια εταιρία ικανοποιήσει τα αιτήματά μου, είμαι ανοιχτός να υπογράψω. Ήδη συζητάω με εταιρίες και έχω προτάσεις από διάφορα crew και ομάδες.

Σε τι sytl θα κινηθείς σε επόμενες δουλειές;
Είμαι πιο πολύ σε φάση Nas, Kanye West, Mos Def, Jurassic 5. Μ? άρεσε το καινούριο του Common. Σ? αυτό το στιλ θα κινηθώ. Το ραπ μου θα έχει τσαχπινιά, χιούμορ, κοινωνικό, απ? όλα. Για την μουσική συζητάω με πολλούς παραγωγούς, αν βρω αυτό που θέλω κατευθείαν θα συνεργαστώ μαζί του.

Με ποιους ΖΝ κρατάς ακόμα στενή επαφή;
Με όλους, απλώς τον τελευταίο καιρό είμαστε πιο κοντά με τον Μηδενιστή. Σκεφτομάστε να κάνουμε κάποια πράγματα μαζί, αλλά δεν θέλω να πω περισσότερα. Δισκογραφικά εννοώ, μη φανταστείς crew και label. Εννοείται κρατάω πολύ επαφή και με τον Καταχθόνιο, τον αδελφό μου. Γενικά πάντως δεν χαθήκαμε, απλά υπάρχει αυτή η απόσταση του Τάκη Τσαν και του Μήδε.

Το ΚΑΤΑ.Ρ.ΥΠΟ υπάρχουν άτομα που το περιμένουν ακόμα απ? το 2000. Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος που πήγε από αναβολή σε αναβολή;
Το ΚΑΤΑ.Ρ.ΥΠΟ απαγορεύτηκε απ' την εταιρία. Να ξεκαθαρίσω ότι δεν απαγορεύθηκε λόγω στίχων, απλά η FM Records δεν υποστήριξε ποτέ αυτό το CD. Δε ξέρω ποιος φταίει γι' αυτό, το μυαλό μου πάει παντού και πουθενά. Εγώ προσπαθώ τόσο καιρό να βγάλω ένα σόλο, ενώ ο Τάκης βγάζει κατευθείαν. Ποιος είναι διευθυντής παραγωγής; Ποιος κανονίζει; Τι γίνεται; Γιατί αυτοί βγάζουν τόσες δουλειές ενώ εγώ ούτε μια; Τη στιγμή μάλιστα που έχω έτοιμα πολλά πράγματα. Ίσως επειδή είμαι αμέτοχος όπως είπα και πριν, νιώθω πάντως αυτή την αδικία.

Πιστεύεις ότι έχεις μείνει πίσω;
Όχι, ίσα-ίσα θα βγει κάτι πιο ολοκληρωμένο παρά να βγει κάτι πρόχειρο. Αν βγάλω σόλο εγώ, πάει την γαμήσαν όλοι. Δεν μπορείς να φανταστείς τι υπάρχει μέσα μου, απ? το 96 μέχρι το 2005 είναι 10 χρόνια που προσπαθώ να βγάλω σόλο. Φαντάσου τι έχει γίνει? Μα ούτε σε ένα βίντεο κλιπ δεν είμαι. Το Υποχθόνιος για πλάκα το έβγαλα επειδή μου άρεσε και όντως ισχύει! Αφού και στο «Βρώμικες Πίστες» που συμμετέχω, ήταν να πω ένα κουπλέ στο βίντεο κλιπ και μου το κόψανε. Έβαλαν άλλο. Μπορούσαν πολύ απλά να με πάρουν ένα τηλέφωνο και να μου πουν έλα να το πεις. Τόσο δύσκολο ήταν; Δεν έχω κάνει τίποτα σε κανέναν και όλοι δεν με χωνεύουν.

Αδικημένος δηλαδή;
Ναι, εγώ και ο Καζαντζίδης (γέλια)!


Πολλές συζητήσεις γίνονται και για την αδελφή σου, την Μάγκι. Πες μας λίγα πράγματα γι? αυτήν ώστε να την γνωρίσουμε καλύτερα.
Το κορίτσι είναι φαινόμενο. Ακούει μουσική λόγω Χθόνιων από 6 χρονών και είναι μέσα στη φάση. Δεν έχει καμία σχέση με τραγουδίστριες που είναι λαϊκές και τις βάζουν να τραγουδήσουν πάνω από ένα RnB beat. Όμως βγάζουν flow λαϊκό και νομίζουν ότι κάνουν RnB. Η Μάγκι είναι περίπτωση πάνω στο RnB, γνωρίζει καλά αυτή τη μουσική, όχι λόγω μόδας που κυκλοφορεί τα τελευταία χρόνια. Το κάνει χρόνια τώρα. Για πρώτη δουλειά δεν πίστευα ότι θα βγει τόσο καλό. Μόλις την άκουσα στο στούντιο αμέσως είπα ότι είναι η καλύτερη που υπάρχει, όχι επειδή είναι αδελφή μου, ξέρω από μουσική και ξέρω να κρίνω. Επίσης πολύ σημαντικό είναι ότι γράφει μόνη της τους στίχους, δεν τους γράφουν άλλοι γι? αυτήν. Δηλαδή συμπεριφέρεται σαν MC, το αγαπάει δηλαδή. Αν ήταν αγόρι θα ήταν ο τρίτος Χθόνιος, δεν ξέρω πως θα τον λέγαμε αλλά θα ήταν ο τρίτος. Σαν κορίτσι λοιπόν βρήκε αυτό το στιλ που είναι κατά τη γνώμη μου το αντίστοιχο για γυναίκα. Δεν είναι καμιά λεσβία να γίνει MC. Είναι κούκλα. Όλες οι άσχημες, οι κότες και οι χοντρές στην Ελλάδα, κάνουν ραπ. Βγάζουν στο μικρόφωνο τα απωθημένα τους οι κομπλεξικές. Είναι παρθένες, δεν ξέρουν τι να κάνουν όλη μέρα και ξεσπάνε στο μικρόφωνο. Μας γίναν και MCs και τα χώνουν κιόλας, οι κότες.

Αυτό δεν είναι ρατσιστικό;

Ναι, ρατσιστικό είναι. Γυναίκα MC δεν θέλω να ακούω. Είναι αντρικό άθλημα αυτό, οι άλλες να πάνε να γαμηθούν.

Κάτσε και η Missy Elliott;

H Missy τραγουδάει αν ακούσεις. Πρόσεξε το flow της, όσοι δεν ξέρουν θα πουν ραπάρει αυτή. Απλά τραγουδάει πάνω στο beat όχι στη μουσική. Εκτός κι αν είσαι πολύ πορνίδιο σαν την Lil? Kim και νιώθεις ότι έχεις πέος! Μη συγκρίνουμε με την Αμερική, στην Ευρώπη όλες οι κακομούτσουνες και οι χοντρές γίνονται MCs.

Για το underground στην Ελλάδα τι έχεις να πεις;
Ψεύτικο είναι. Έχουν τους μπαμπάδες τους να τους πληρώνουν, πάνε στα Πανεπιστήμια και μου λένε για underground; Ας βγουν στην παραγωγή να δουλέψουν, να δούμε προλαβαίνουν; Έχουν όλο το χρόνο μπροστά τους, ο ένας σπουδάζει γραφίστας, ο άλλος είναι «διαφημιστής», μάθανε και 2-3 προγράμματα στο pc και το βαφτίσαμε underground; Μα όλη η σκηνή στην Ελλάδα είναι underground, ακόμα και το Family. Απλά τυχαίνει να κάνουν κάτι πάρτι τα παιδιά και είναι πιο glamour. Αλλά ο δίσκος τους, το La Sagrada Familia είναι underground δίσκος! Στην Ελλάδα γίνονται μόνο αυτά. Όλη η σκηνή είναι underground και μέσα στην ίδια τη σκηνή υπάρχει κάτι σαν παρα-underground. Πυρήνας μέσα στον πυρήνα δηλαδη? Να φαν σκατά αυτοί που νομίζουν ότι είναι underground. Εγώ θέλω να βγω προς τα έξω, όχι ψωνισμένα, απλά πιστεύω ότι οι στίχοι μου αξίζουν να ακουστούν και προς τα έξω σε ένα 40αρη πχ. Τώρα ο πιτσιρικάς που νομίζει ότι κάνει underground και το κάνει για να κράζονται μεταξύ τους και να χαίρονται και να μαζεύουν κόσμο στις συναυλίες τους για να χτυπιούνται, ενώ μετά από 10 χρόνια θα είναι στο γραφείο τους και θα λένε «τι μαλακίες κάναμε παλιά». Έχουν τους γονείς τους καβάντζα και τα κάνουν όλα αυτά. Ενώ εγώ που είμαι στην παραγωγή, βλέπω το ραπ σαν την μεγάλη μου αγάπη που θέλω να το κάνω συνέχεια ώστε τελικά να με σώσει αυτό που αγαπώ. Το ραπ είναι για μένα λύτρωση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: